Què menjaven
Ramon Casas i la resta dels modernistes? I què bevien? Amb motiu de l’exposició
Ramon Casas, la modernitat anhelada,
Museus de Sitges i el Gremi d’Hostaleria han dissenyat la campanya Ramon Casas al paladar, que pretén
vincular patrimoni i gastronomia, destacar-ne els vincles comuns i generar una
oferta que té un doble eix cultural i turístic.
La campanya Ramon Casas al paladar es
concreta en tres opcions diferents: plats, tapa i cervesa. Onze restaurants
(entre els quals el Pic Nic i el Roy) i una cerveseria s’han sumat a la
iniciativa, que té com a finalitat principal gaudir de la cuina del tombant
dels segles XIX i XX.
Deu restaurants
han inclòs en les seves cartes diferents propostes gastronòmiques, amb sabors
de la terra, ideals per a la tardor i començament d’hivern. Es tracta de La
Nansa (Calamars maître d’hôtel), La Salseta (dos plats: Escudella amb pilota trufada
i Gyoza de carn d’olla amb trinxat de l’escudella), La Pícara (Bacallà a la
llauna), Cafè bar Roy (Llomillo amb mongetes), La Dehesa Santa Maria (Petxina
de marisc), Marenostrum (Carxofes amb salsa holandesa), Casa Hidalgo (Entrecot
maître d’hôtel), Iris Gallery – Hotel Estela (Macarrons ala italiana
aromatitzats amb tòfona) i la Punta de Sitges (Amanida de perdiu en escabetx).
A més d’aquests
plats, un altre restaurant s’ha sumat a la iniciativa: la Incidència del Factor
Vi, que ofereix la Tapa Ramon Casas, consistent en una cocotte de bacallà a la
llauna amb mongetes de Sant Pau. La Cerveseria La Sitgetana rega totes aquestes
propostes amb la Cervesa Ramon Casas, elaborada amb absenta i anís, tot i que
de poca graduació (4,1º).
Els preus són
variats, segons cada cas (els dels plats van dels 7 als 22 euros), la tapa té
un cost de 9,50 euros i la cervesa val entre 2,80 (la petita) i 6 euros
(l’ampolla). La campanya és una proposta de Museus de Sitges, amb la
col·laboració del Gremi d’Hostaleria de Sitges i l’Ajuntament de Sitges, amb el
suport de Grastrotallers.
La campanya va començar el dimecres, 23 de novembre, i estarà activa fins les portes de
Nadal, el 18 de desembre. L’exposició Ramon
Casas, la modernitat anhelada va obrir la setmana passada i ha registrat
aquest cap de setmana una elevada afluència de visitants. La mostra –que és
l’exposició central de l’Any Ramon Casas– es podrà veure al Museu de Maricel
fins el 19 de febrer abans de viatjar a Madrid i Palma de Mallorca.
-->
A més de la
campanya gastronòmica, Ramon Casas, la
modernitat anhelada té altres propostes paral·leles, com un programa de
tallers infantils que mostren l’obra de Casas als més petits i els conviden a
despertar la seva creativitat, i una acció amb els comerços de Sitges que es
realitzarà la segona quinzena de gener.
0 comentarios:
Publicar un comentario